The beginning of the end

Geachte lieve mensen!

Vandaag is de dag, dat mijn lieve zusje Yetjarig is. Vandaag wordt ze 18 jaar en bij deze even een speciaal momentje: Yetje, ben SUPERtrots op je! Baal er echt van dat ik er niet bij kan zijn vandaag, straks om half 2 even via de skype en zodra ik terug ben gaan we er een x op uit om 18+ drankjes te nuttigen hahaha, deal? Hope u like my Chinese gift!!Heel veel liefs,mij

The Beginning

Naast dat is het vandaag ook de dag dat er eindelijk na bijna een hele maand wachten weer eens een blogje van mijn kant verschijnt. Dit wel na enige druk want grote grutjes wat heb ik een klachten ontvangen via Facebook, e-mail, msn, skype en ga zo maar door - over waar die nieuwe blog van mij wel niet bleef haha. Nou, stelletje zeikerds, bij deze!

Wink

Jongens jongens ik moet wel zeggen dat ik een goede reden heb voor het niet eerder bloggen dan vandaag, ineens besefte ik me zo dat het gewoon al bijna allemaal over is. Dit hele avontuur van 4 maanden, duurt nu nog maar 2 week. Kriebels!
In die hele periode heb ik zoveel moeilijke momenten gehad, de mensen deden niet zoals ik wilde, de school was niet zoals ik wilde, de regeltjes waren niet waar ik van hield en god wat heb ik me kut gevoeld toen ik 2 week ziek was - en meteen nog een weekje net nadat ik weer even naar school kon.

Maar ondertussen weet ik dat de hoofdpijn, buikpijn en alle andere vage klachtjes van MSG komen - een soort smaakversterker dat je eigenlijk overal in kunt vinden, maar vooral in Chinees voedsel (zonder mate). De regeltjes van school heb ik zo nu en dan ook maar eens een keertje aan m'n laars gelapt en ik heb met ups en downs enorm kunnen genieten met iedereen en heb geweldig lieve, goede en geweldig leuke vrienden ontmoet en daarnaast een hele Facebook-lijst aan mensen die ik nooit meer ga vergeten.

Ik heb nog láng niet alle casino's van binnen gezien en laat staan alle shoppingstraten in die casino's uitgelopen (dit staat nog op m'n verlanglijstje voor de komende 2 week haha!) maar ik heb wel de gaafste clubs onveilig gemaakt, enorm leuke mensen ontmoet (denk aan mijn verhalen over de dame in de toiletten van Cubic, die de laatste keer dat ik daar was me spontaan een knuffel kwam geven: 'U here again finally!' haha. Maar zeker niet te vergeten zijn de barman van Cubic met z'n cocktailambitities, de beveiliging, de salsamensen uit de ZAIA show, de 83 jarige opa met z'n 24 jarige 'vriendin', de enorme hoeveelheden Filipijnse dronken dames waarmee we topavonden hebben beleefd! De crazy cabdriver in HongKong die de enige was die ons níet voor torenhoge touristenprijzen zette maar wel als een malle door de straten ons leven op de proef aan het stellen was en natuurlijk de chagrijnige Russische danseressen die je er af en toe op betrapt je toch even toe te lachen.

Macau is the city of dreams als je het mij vraagt, ik heb mensen ontmoet - multimillionairs - en kansen gekregen waar je in Nederland alleen maar van kunt dromen. Heb ook geleerd met beide benen op de grond te blijven en vast te houden aan m'n eigen idealen en dromen. Niet bang te hoeven zijn dat je een kans mist, omdat je al bezig bent met hetgeen wat je gelukkig maakt. Topmanagers hebben in mij kwaliteiten gezien waar ik zelf nog helemaal niet zo zeker van was en mensen met de best jobs ever (of mannen met een vrouwdie de best job ever hebben haha!) hebben hun reisverhalen met me gedeeld en heb er een enorme dosis nieuwe inspiratie van gekregen! Alles kan, alles mag - gewoon lekker doen wat je voelt en altijd open staan voor nieuwe ideeen, mensen en culturen.

This is the moment

Naast al die zowel negatieve als positieve ervaringen die me een enorm happy pakket meegeven, heb ik sinds gister officieel een World Guiness Record op m'n naam staan - samen met m'n Event Management: Hosting an Event class E3A. We hebben zaterdag de officiele opening en bekendmaking gevierd van ons project: het samenpuzzelen van 20.000 postcards op een enorme banner om een World Guiness Record te creeren! Na 3 maanden hard werken eneen succesvolle Photocompetition, geweldig Halloweenfeest, Ghosthunt en de press release van ons final event hebben we dan eindelijk bereikt wat we wilden: De wereld de kracht laten zien van de Z Generation (people who were born in the 80's and 90's) en laten zien dat we meer kunnen dan wat er van ons verwacht word. Dat we meer wíllen doen dan dat er van ons verwacht wordt en dat we het waard zijn om in geloofd te worden. Amehoela, als dat geen mission is dan weet ik het ook niet meer! We hebben 40.000 MOP kunnen doneren aan Caritas en Orbis, onze 2 beneficiaries (ong €3800,- ofzo) en hebben een enorm gave tijd gehad met z'n allen (ondanks alle strubbelingen en het feit dat Anne en ik uiteindelijk grotendeels buiten onze deparments gehouden werden omdat ze te lui waren om Engelse meetings te houden. Bovendien begrijpen veel Macanezen helemaal niet zo goed Engels, en is het dus voor hun ook efficienter om Cantonees te praten, omdat 'iedereen' het dan in ieder geval begrijpt.)

Na de press release nog kunnen genieten van het geweldige uitzicht op de Macau-Tower (300m hoog), mensen zien Bunjee-jumpen en Sky-walken haha superveeeet!! Om na het opruimen en phototaking natuurlijk nog even heerlijk uit eten te gaan met Emily, Eve, Koen en Armin. Heerlijk, geweldig en gezellig!

The End

Naast dat m'n zusje jarig is vandaag, zijn ook Kahlen en Cookie jarig, 2 van de 3 meisjes waarmee ik vaak even een High-Tea ging doen na onze Consumer Behavior class. Cookie zit in Hong Kong, maar Kahlen vroeg of ik met haar en een paar vriendinnen mee wilde lunchen, voor haar bday. HEEERLIJK buffet gehad in StarWorld Casino, geweldig eten haha oi oi! En heel erg genoten - van het Cantonees gebrabbel tussen de meiden, kletsen over van alles en nog wat en niet te ontbreken bij Kahlen: enorm gelachen. Het voelde echt al als een soort voor-afsluiter. Kahlen, Irina en Cookie komen ook nog op m'n bdayparty maar jongens jongens het gaat nu echt tot een einde komen!

Over 41 uur is m'n mannetje hier, kan echt niet meer wachten maar daar zal ik jullie nu verder niet mee lastigvallen haha - de spam op Facebook, Twitter en in alle gesprekken hier beginnen me in een sociaal isolement te brengen haha -. Woensdag 7 december geef ik mijn bdayparty hier in Macau, samen lekker eten, kletsen en drinken op het dakterras om vervolgens nog 1 keer flink op z'n Macanees te feesten haha! Maar ook de avond waarop ik waarschijnlijk van een groot aantal mensen al afscheid zal gaan nemen.Donderdag 8 december is my bday, even lekker genieten met Hes en eindelijk maar toch naar 'The House of Dancing Water', een enorm spectacel in The City of Dreams waar meer dan 2 billion Hong Kong dollar in is geinvesteerd. Een show met 'a record-breaking 3.7 million gallons of water, equivalent to 5 Olympic-sized swimming pools.'

Ergens in die 10 dagen dat Hes hier is willen we ook nog naar de ZAIA show van Cirque du Soleil in TheVenetianMacau.
Nog één keer langs alle hoogte- en dieptepunten van de stad, nog één keer de rare freaky restaurantjes bezoeken (met gids, ik kan nog steeds geen Chinees lezen haha!), de laatste tentamens maken en afscheid nemen van de geweldig lieve leraren hier, de laatste paar keer door de straatjes lopen - de touristenmassa aanschouwen en van het een op het andere moment in een oase van rust staan in een van de vele parken vol met Chinezen die aan het Tai-Chi'en, dansen, kletsen, wandelen, hard lopen, hardlopen, stretchen, vechtsporten beoefenen, spelletjes spelenof aan het slapen zijn.
De laatste keren in de bus jumpen en ineens weer heel nieuwe kanten van de stad zien, in de avond lekker buiten zitten en alle mensen bekijken die net als jij gewoon lekker buiten zitten! De enorm kleffe stelletjes bekijken en eindelijk kunnen zeggen: YES die hunk van mij staat nu lekker ook naast me!

En die laatste is dan natuurlijk nog wel het allerfijnst haha =P
OHHHH jongens ik krijg echt de kriebels, ik wil nog niet weg! Kan nu gewoon echt met trots zeggen: 'This was the time of my life!' En ohhh wat was ik in het begin bang dat dat niet zo zou zijn, gelukkig heb ik het uiteindelijk los kunnen laten en heb ik de boel maar gewoon de boel gelaten en ben ik hier gewoon gaan leven. Love it. Superervaring, aanrader en mijn Experience of a Lifetime!

TRAVELING

Maaaaarrr lieve mensjes, dan is het allemaal nog niet over! Hes en ik gaan samen nog anderhalf maand reizen! Voor Hesley begint de China-trip op 5 december, de dag dat hij richting Rusland en dan Hong Kong vliegt, om eenmaal buiten de ferryterminal van Macau naar me toe te komen huppelen (ofzoiets haha, u get the picture!) Maar voor mij begint het échte reizen op 15 december.

Op 15 december heb ik mijn laatste tentamen en het plan is om meteen daarna onze spullen te pakken en richting Hong Kong te vertrekken. Vanaf daar met de bus naar Shenzen of Guangzhou en dan door naar GUILIN en YANGSHUO! (google it, want het is echt goddelijk mooi!) om daar vervolgens tot de 23e van december te verblijven.

23 december pakken we de nachtrein of het vliegtuig richting HONG KONG, om de 24e in te checken in ons horror-hostel aan de Nathan Road (lees: Road vol met enge indiers die je bedriegen, betoveren en overhalen om de meest belachelijke dingen te kopen voor de meest absurde prijzen. Hét touristenwalhalla, maar wel lekker dichtbij alles en aangenaam goedkoop! Haha) In Hong Kong gaan we wederom een langere periode vertoeven. Zoals jullie hebben opgevangen in mijn vorige blog heeft het niet altijd meegezeten met het plannen van de reis, en uiteindelijk heb ik een visum van 2x15 dagen gekregen ipv de verwachte 2x30 dagen. Altijd nog beter dan 2x7 of 2x10 dagen zeggen we dan maar! Anyways, we moesten een noodroute ontwikkelen en daardoor kregen we extra tijd om ieder hoekje en gaatje van Hong Kong (Hong Kong Island, Kowloon Island, The New Territories, Lantau, etcetera!) te verkennen. In Hong Kong zullen we nu dus niet alleen de kerst, maar ook Oud en Nieuw gaan vieren! (Waar vieren jullie het allemaal? Let me knooowww!)

Op 1 januari vliegen wij met ons nog te boeken vliegtuig richting Thailand - Bangkok, om meteen na aankomst op de bus te jumpen naar een tropical destination, om de kou een beetje uit de botjes te krijgen. KO CHANG it is! Voor hoelang wij er zin in hebben haha! Als het zand tussen de tenen onze huid heeft opengereten en we zat zijn van de kokosnoten die ons om de oren vliegen, bussen we weer lekker terug naar BANGKOK om daar weer even in de stadssfeer te komen en nice one-day trips te maken naar bijzondere omliggende dorpjes.

Op 11 januari pakken we vervolgens wederom het vliegtuig om terug te keren naar China-territories. Niet naar Hong Kong of Macau dit keer, nee echt naar het heuse ware MAINLAND CHINA! Haha. SHANGHAI it is! In Shanghai gaan we rond de 6 dagen doorbrengen, heerlijk de verschillende culturen van de stad verkennen en wederom de geweldige dorpjes rond die enorme wereldstad niet vergeten - this is gonna be GOOOODD maar wel een beetje koud.

Op 17 januari (ignore die omg it's so cold in Shanghai-uitspatting van me maar even, want nu gaan we echt icecube-gebied in) gaan we met de trein naar BEIJING! ook wel PEKING!Om daar onze trip af te sluiten met een heerlijke 8 dagen bibberen haha. Maar natuurlijk ook de geweldige wereldwonderen te zien zoals de huuuuuge paleizen, de massive Grote Chinese Muur en zo ik heb gehoord is het eten in de winter even betterrrrrr muwhahaaa! Dus dat wordt heeelemaal genieten! Bovendien hebben we hier even een ietswat meer luxueus hotel geboekt - wel zo fijn, een warme douche; verwarming; enzovoort.

Back to you

DUUSSS nu heb je even een klein ideetje van waar onze reis ons helemaal naartoebrengt! Op 25 januari vliegen we Hollandia weer binnen, en we komen rond een uur of 8 'savonds de Schiphol poortjes uitgehuppeld! Gedurende de hele reis zijn er een heleboel kansjes om nog even met m'n vriendjes van hier te meeten, zo hebben Emily en ik al plannen gemaakt voor een kerstdiner in Hong Kong met een Chinees klasgenootje van me van de Hanze die het komende halfjaar in China zal gaan stagelopen. Ook Katherine zullen we waarschijnlijk nog in Hong Kong treffen. Nouwja, ik kan iedereen wel gaan opnoemen - deze 2 zijn hoogstwaarschijnlijk en met de andere plannen is het vooral hopen dat we elkaar nog treffen.

SPANNEND! Ik ben van plan om zoveel mogelijk blogs bij te houden van waar we zijn of geweest zijn en wat voor spannends we allemaal beleefd hebben!

THAAANKS iedereen voor alle leuke reacties die ik heb ontvangen! Sorry dat het zolang duurde voor deze blog en I hope to see u all velly soen and velly healthy and happieee! =D liefs!