Mooncake festival en Mandarijnse les!

Er zijn gewoon alweer twee weken voorbijgevlogen sinds mijn vorige blog, wat gaat dat ongelooflijk snel! Hoog tijd voor weer eens een blogje dus, deze keer ga ik proberen hem kort te houden want m'n dagje is behoorlijk volgepland, maar daarover straks meer =P

Eten, vuurwerk en Mooncake Festival!

12 september was er wederom een fireworks-show! Om 8 uur verzameld voor een superlekker zelfgekookt diner bij James - een Zuid-Koreaanse jongen, met Doris (Mandarin-teacher!) Linda, JessieenTina. Natuurlijk was het eten weer veel te lekker -eggplants, rijst, zeewier, en nog wat dingen die ik niet bij naam weet- en waren we te laat om de vuurwerkshow van Japan nog te zien. Dat was wel eempies een enorme bummer voor me, na alle verhalen van Hesley die tijdens zijn reis naar Japan ge-wel-dige vuurwerkshows heeft gezien. Maar James heeft het helemaal goed gemaakt door filmpjes te laten zien van het vuurwerk in Zuid-Korea, maaaan die kunnen er ook wat van! (YOUTUBE!)

Uiteindelijk met z'n allen naar de 2e vuurwerkshow gegaan, volledig bepakt en bezakt metde kleine mini-mooncakes die Jessie en Tina hadden meegenomen. Mooie vuurwerkshow, lekker gegeten bij de vele kraampjes die het geld van het enorme publiek probeerden af te troggelen.

Daarna had ik afgesproken met Kahlen, Irina & Cookie, 3 meiden die ik ken uit mijn Consumer Behaviour class. Samen zouden we het Mooncake Festival of ook wel Mid-Autumn Festival gaan vieren. Na een hele scene over wie er nou mee wilden en wie er nou uit gingen, hadden we eindelijk een leuke groep bij elkaar verzameld en wisten we een plakkerige-pushy Amerikaanse jongen met de party-group mee te krijgen door te zeggen dat wij later nog wel naar de club zouden komen (not, sorry).

We liepen naar een soort houten terras boven het water, zo'n 3 meter lager dan de boulevard. Overal hingen rood met gouden lampions en zaten enorme groepen Chinezen samen met hun familie te eten, lachen, kletsen en met lampionnetjes te spelen. Zo bijzonder om je daar tussen te nestelen! Heb echt enorm genoten van de sfeer, en was zooooo blij dat ik me niet heb laten overhalen om uit te gaan! We hebben daar zo'n 2 uur gezeten met zelf-meegebrachte lampionnetjes en kaarsjes. Gekletst, gelachen en natuurlijk enorm veel foto's gemaakt haha!

De terugweg besloten we te lopen, onderweg kwamen we van alles tegen:straatmuzikanten, de meest enorme en bijzondere lampions, superverliefde stelletjes (waarop ik natuurlijk meteen even moest slikken. Zucht, nog 3 maand!) zowel jong als oud. De hele avond was superbijzonder voor me, vooral toen Irina probeerde stukken van het traditionele Chinese verhaal te vertalen in het Engels. Ze kwam echter in het Engels woorden tekort om het goed uit te leggen, maar hoe ze het vertelde leek het wel een heel sprookjesachtig verhaal, wat dan natuurlijk weer mooi paste bij de magische avond.

Eten, Sporten en Mandarin-class

14 september vroeg in de ochtendheb ik mijn favo hardlooproute ontdekt! Vlak bij ons appartement ligt een waterreservoir, een prachtige renroute van ongeveer 20 minuutjes met overal op de route buiten-fitness apparaten en prachtige uitzichten. Mijn eerste hardloopsessie was gewoon braaf een rondje, en grooooote grutjes wat was dat dodelijk! 30 graden, 68% luchtvochtigheid, mij kon je wegdragen. Voelde me wel helemaal als herboren na een lekkere douche, dus gelukkig heb ik het na die eerste keer nog niet meteen afgeschreven haha. Ondertussen ben ik al begonnen met het rennen van twee rondjes en 4 loop/fitnesspauzes, en mijn goal is om uiteindelijk 4 rondjes te kunnen rennen. ZO. tot zover mijn fitness-verslag.

In de avond had ik afgesproken met Doris (een superlief meisje dat studeerd in Guilin, maar zelf uit een provincie ni de buurt van Shanghai komt) voor een Mandarin-class. Gezellig gegeten met haar en haar huisgenootjes Fiona, Jessie & Tina, en dat was natuurlijk weer helemaal lekker en geweldig haha. Ik zal proberen niet steeds meer een uitgebreid verslag te doen, maar het eten is zo simpel maar gewoon perfect op smaak gebracht. En dan met een beetje rijst heb je een perfecte balans. En dan die eetstokjes, die geven je eten gewoon een soort extra dimensie want nu moet je er ook nog weer eens echt voor werken haha =P Ik begin er trouwens al wel flink wat handigheid in te krijgen, en het eten met eetstokjes doe ik vaker als met een vork.

Na het eten heb ik ze nog wat cadeautjes gegeven -chocolade enzo- als bedankje voor het koken, en toen ben ik met Doris achter de laptop gedoken voor wat Mandarin les. Heeeeel wat anders dan Engels, Spaans, Frans, Duits of Hollandisch! Heb meteen de eerste keer al heel veel geleerd, en dan vooral de klanken. De klanken zijn echt niet na te doen, de mensen die me al wat hebben horen spreken via Skype kunnen maybe wel een poging doen een gelijksoortige klank voort te brengen haha! Hele leuke avond, rond een uur of 11 weer naar huis gegaan, even bijtanken voor de volgende übervroege les.

Jongensss ik moet me gaan klaarmaken! Heb om 12 uur afgesproken bij de Kun Lam Temple bij ons in de buurt, om met mijn projectgroepje van Club Management te gaan lunchen. ENNNNN daarna ga ik het ScienceCentre van Macau verkennen! OLE haha, heb er supergoede verhalen over gehoord dus ben erg benieuwd! De komende dagen zal ik verslag uitbrengen van nog meer hoogtepuntjes van de afgelopen 2 week. Bis bald!

With love,

Rose

Reacties

Reacties

Nikki

Ooh Rose, als ik je verhaaltjes lees, denk ik echt waaaaauw wat gaaf. Vind het zo stoer van je! Heel veel plezier en fun met de rest wat je allemaal gaat doen. Ik wacht op je next blog. Kussies vanuit Amsterdam (ook van Nick ja ;))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!