Stop worrying about the potholes in the road and enjoy the journey!

Op 5 oktober schreef ik mijn laatste blog, ondertussen van alles meegemaakt en heerlijk gereisd, hoog tijd dus voor weer een (korte?) update. Heb 4 mooie verhalen klaarliggen maar zal ze voor het leesgemak opsplitsen haha!

Oktober

Ben sinds die vorige blok nog een weekendje naar Hes geweest, waarin we de Farmers' market in Mumbles geplunderd hebben hihi, heerlijke tapas gegeten aan het droomachtige strand! Toen we erachter kwamen dat het oude kasteel gesloten was omdat 'ie blijkbaar dangerously slippery word in de herfst/winter, zijn we teruggegaan naar het Busstation om vanaf daar de bus naar Gower te pakken. Gower is goddelijk, we hadden er een herfstzonnetje bij en echt, volgens mij is het gras echt groener bij onze Groot-Brittanische overburen haha! Andere highlights van dat weekend: de Ginger Spice Latte van Starbucks uitgeprobeerd (please tell me dat die er ook in Nederland zijn!!) en een dagje geshopt voor de allereerste, ja echt, keer bij de Primark haha! Shopaholic heaven hahaa!

Ook is Hes hier nog een dagje (zaterdagochtend tot zondagochtend) geweest./ Hoe hee hoelaat was het, hooguit 7 uur ofzo dat ik hem ophaalde van het treinstation, bibberend met 2 bakjes koffie (waarop meneer ook nog de helft spilde toen hij het in z'n Starbucks mok wilde gooien hahaha) in die extreeeeem koude oktoberweek. Vanaf het station naar de bushalte zwaar gemopperd om de koffie (haha grapje!) en toen vol excitement op de bus naar Wells gehopt. In Wells was de wekelijkse zaterdagmarkt al tot leven gekomen toen we een uurtje later aankwamen. Hes stond binnen no-time in de rij om wat local food uit te testen - we hadden immers nog geen ontbijtje gehad- terwilj ik m'n neusje door de 1-Pound boeken liet snuffelen op zoek naar een mooi diamantje voor de weeks to come.

Omdat de ochtendkou ons een beetje liep te pesten hebben we ons in een klein knus maar vooral warm pubje verscholen met thee en wat te knabbelen. Toen we onze lichamen weer wat konden bewegen zijn we verder het kleinste stadje van Engeland gaan onderzoeken. Al snel kwamen we bij het impossante Bishops Palace. Toch wonderbaarlijk dat iemand die het woord van Jezus verkondigd zichzelf zoveel rijkdom toe-eigend, maar dat terzijde. Het Palace was afgesloten wegens een bruiloft maar we zijn wel even door de tuinen gehuppeld, half in slaap vallend bij de audiotour maar flink volhouden om wel alle plaatjes van Bishops Palace te zien. Vanuit de tuinen zagen we alhet ontieglijk impossante aangezicht van de Wells Cathedral, de enige reden dat Wells tegenwoordig een officieel stadje is.

Onder het genot van een niet zo vrolijk muziekantje, die overigens wel heel vrolijke muziek speelde liepen we door het kleine donkere eeuwenoude poortje richting de Cathedral. Ge-wel-dig impossant! De eerste delen zijn gebouwd in 1100, moet je nagaan dat je nu nog een gebouw in kan lopen waar bijna 1000 jaar geleden ook al mensjes liepen! In de kathedraal kwamen we toevallig nog een fantastische tourguide tegen die ons fascineerde met onverwachte verhalen en geweldige wist-je-datjes over de kerk, geschiedenis en vroegere gasten. Ook wist ze bijzonder veel te vertelen over de symboliek achter de kunst, afbeeldingen en hahaaaaa nouwja hele waslijst, maar superfascinerend!

De dag in Wells hebben we afgesloten met een laatste tochtje over de markt die daar ook al eeuwenlang gehouden wordt. Nog een enorme portie heerlijk verse tapas en kaasjes gekocht en daarna weer op de bus richting Bath gestapt. Op weg terug naar het ziekenhuis zijn we nog even gestopt bij een supermarktje. Die avond zijn we op de cidertour gegaan haha weer 3 heerlijke ciders ontdekt!

November: Moeders op bezoek

Een ander heel groot hoogtepunt was het bezoekje van m'n moeder, alleen het weerzien toen ik haar ophaalde van het station al! Heb haar meteen de pub ingesleurd voor een goed kop koffie, wat ze zeker wel verdiend had na haar heroische daad om weer in een vliegtuig te stappen. Superfijn om ook haar eindelijk te kunnen laten zien wat straks voelt als m'n tijdelijk thuis, net als Macau wat ik nog veel te vaak mis haha.

We hebben er een heerlijke relaxte vakantieweek van gemaakt en hadden ontzettend geluk met het weer. Rare mensen ontmoet (een steenrijke Zwitserse gast die om een sigaretje vroeg van m'n moeder voor z'n dochter die nu in London werkt terwijl hij net uit New York even overvloog om vervolgens door te reizen naar Paris, en ook nog een of andere psychopaat die maar niet kon ophouden over autopsies toen ik eenmaal vertelde dat ik in het ziekenhuis in Bath werkte, waarop hij tot overmaat van ramp ook nog eens begon over autopsie op familieleden?! Anyways, verder hebben we ook nog een geweldige tour-leider ontmoet, en de enige 3 andere touristen in het busje: 3 arnhemse nederlanders haha. Toppunt was een gezellige bourgondische belgische chocolatier. Wat een varieteit in Bath en omgeving haha!

We gingen terug naar het jaar 1700 met de meest fantastische jurken & weirdo schoenen in het Fashion Museum, 3000 jaar terug in de indrukwekkende still-standing Romeinse Baden en zelfs 5000 jaar terug in de tijd tijdens ons bezoek aan Stongehenge.

MAAR, en uiteindelijk de meest bijzondere; op weg naar Stonehenge wist onze tourguide vgan alles over de legerbasis te vertellen waar we langskwamen. Mam en ik enthousiast op zoek naar overstekende tanks of enige vorm van activiteit bij de rode oefeningsvlaggen ... En nou kreeg ik op de dag van schrijven (16/11) net een berichtje van m'n moeder dat ze alle reisverhalen aan m'n lieve opa en oma had verteld, en dat zo'n 60 jaar geleden mijn opa hier op de legerbasis zat! Als jonge knul heeft hij zijn rijbewijs gehaald op exact dezelfde wegen waar wij langs zijn geweest haha! Superleuk dat we een glimps van het begin van zijn leven hebben kunnen opvangen!

De heerlijke vakantieweek hebben we afgesloten met een asociaal lekkere High Tea bij de bourgoundische Belgische Chocolatier waar ik eerder over vertelde. Daarna zijn we de stad ingedoken om aanwezig te zijn bij het aansteken van de kerstverlichting met heerlijke muziekjes everywhere en een redelijk flauwe tv-show, maar uiteindelijk hebben we maar toch weer mooi even samen kerst gevierd.

Het ultieme hoogtepunt van de vakantie? Toen ik m'n zak nootjes ondersteboven kieperde en we een handvol meenamen naar het park. Want al lusten die domme koppige eekhoorntjes geen blueberry muffins, nootjes gaan er wel in! Waar zowel wij als de eekhoorntjes wat verlegen waren die eerste dag, aten ze aan het eind van de week zonder schaamte uit onze hand haha! SUPERschattig en met recht dus, het ultieme hoogtepunt!

NOU. Heb echt mijn best gedaan om een beknopt verslag te doen van de avonturen van afgelopen anderhalf maand. Op tijd van schrijven zat ik op seat B4 on the way to London Paddington waar ik m'nbeloved (zoet zwijmel zoet) vriendje zou ontmoeten voor het volgende avontuur: Rockin' SOHO, Chinatown London & The Lion King! Maar dat is voor een volgende keer haha!!

mathilde

Was een heerlijke week;)