Lovely Bath

Ahoi Dutchies! Ik ben al bijna weer twee week hier in Bath, time flies for sure! Ondertussen begin ik al wat handiger te worden in het stadje, ik durfde na m'n eerste weekend al zonder kaart op pad en begin al de leuke kleine steegjes met gouden plekjes te ontdekken en Bath keeps on surprising me. Alles is hier zo mooi en zo heerlijk rustig, alles en iedereen kabbelt een beetje voorbij en ik merk dat ik vergeleken met Macau een jaar geleden, me veel meer thuisvoel en sneller een lekker plekje opzoek om al die gekke touristen voorbij te zien stressen op weg naar hun volgende sightseeing punt. Door het rustige rondlopen en zomaar steegjes inslaan kom ik er uiteindelijk ook wel, maar vind je ook nog allemaal leuke winkeltjes en plekjes. Royal Victoria Park is de afgelopen weken mijn chillspot geweest haha, ligt relatief dichtbij en er hangt echt zo'n super-relaxed sfeertje. Hele families rukken met het goddelijke weer van de afgelopen weken uit naar het park om daar te sporten, spelletjes te doen, te picknicken of heerlijk boekjes te lezen terwijl de kinderen de eekhoorntjes opjagen. Om daartussen te zitten is superfijn, kan zo uren opgaan in een boek of tijdschrift omtussendooreven met mensen te kletsen of een zoveelste poging te doen om eekhoorntjes uit m'n hand te laten eten (koppige rotbeesten zijn het haha, zie ondertussn dat iedereen het probeert maar nog zijn ze te bang. Schieterts!).

Heb ondertussen ook m'n eerste solo-lunch in Bath achter de rug, liep al iedere keer langs een heerlijk pleintje, even een soort oase van rust. Heerlijk. Dus uiteindelijk toch maar eens gekeken wat ze allemaal in de aanbieding hadden. Boston Tea Party wist me te verleiden met pancakes en een heerlijke lemongrass-ginger thee. Maar, de reden dat ik nog niet eerder op dit pleintje een plekje had gezocht, was omdat het altijd supervol is en er nooit een plekje vrij lijkt te komen. Eerst maar eens in de rij gaan staan, en toen ik daar een kwartier later weer uitkwam met mn potje thee en pancake-bestelling in de keuken besloot ik gewoon alsnog buiten te gaan zitten. Lief-meisje oogjes op en aan een ouder vrouwtje gevraagd of ik niet dat heerlijke plekje naast haar mocht innemen. Mevrouw bleek een dagje uit Cambridge gekomen te zijn alleen om een opvoering van een toneelstuk van Shakespeare te zien (zo, dies fan!) en ze zat lekker in de schaduw alvast het hele stuk door te nemen, omdat het tijdens zo'n toneelstuk toch altijd allmeaal wat snel ging en moeilijk te begrijpen was.En daar zat ze dan met haar kinder-versie van Shakespeare zodat ze geen oud-engelse bewoordingen meer hoefde te ontcijferen te genieten van haar thee terwijl ik gezellig naast haar mocht zitten. Volgens mij heb ik daar wel anderhalf uur gezeten. Zo'n goddelijk plekje geef je niet zomaar weer op als je hem eenmaal hebt haha!

Nou, even kortom dus: ik ben helemaal verkocht en begin m'n plekje hier wel te vinden!

Stage gaat verder goed, de eerste week draaide vooral om kennismaken (wat in praktijk toch net even watmoeilijkeris dan hoe ik er op het eerste gezicht tegenaankeek). De eerste paar dagen had ik wel wat afspraken en spontane gesprekjes, maar pas na Woensdag Dipdag waarop ik eerder naar huis ging om bij te komen, enorm lang heb geslapen en donderdag weer met volle moed en nieuwe inspiratie ben begonnen, begon het balletje te rollen. Ondertussen krijg ik steeds meer afspraken en leer ik de organisatie steeds beter kennen. Ben super blij dat iedereen zo open is, zelfs over dingen waar de rest van de department verder niets vanaf weet. Krijg hierdoor echt een insidersblik in wat er allemaal in de mensen omgaat en hoe daarop gereageerd wordt. Het uur erna heb ik dan een gesprek met het management en zie ik hun perspectief, organizations can be so complicated haha. Maar goed om alles te zien. Krijg spontaan de neiging om al m'n theorieboeken weg te gooien, hoe mooi het daar ook in beschreven wordt, in de realiteit kost alles veel meer tijd en heb je te maken met onmogelijke karakters die jou weer onmogelijk vinden en uiteindelijk heb je toch niets dan je intuitie om je door het geheel heen te vechten en tot een oplossing te komen. Lijkt mij zo dan in ieder geval.

Om de eerste stageweek maar even goed af te sluiten (en gewoon omdat ik het supertof vond dat ik uitgenodigd werd) vrijdagavond met mijn stagebegeleider, 2 collega's en de oud-studente Marjolein richting een van de managers' huis gegaan. Over de goddelijk geweldig prachtige heuvels en absurd groene weilanden, langs ontieglijk schattige en romantische cottages, en zelfs een Lord Of The Rings-momentje met een oud kromlopend mannetje met wit haar in een rode-ruitjestrui die in het ronde poortje van zijn huis stond te wachten tot onze auto voorbij was. Heerlijk, wordt dan helemaal enthousiast en zie al helemaal voor me hoe de mensen hier vroeger leefden. Het huis waarin de BBQ-host woonde is 250 jaar oud, en de BBQ werd gegeven aan een bijgebouwtje. Inclusief schattig gekleurde lampjes door al het groen in de tuin en een wirwar van mensen, kinderen en huisdieren. Erg gezellig gehad! Super leuk begin, en kwam erachter dat ik nog veel te formeel met de collega's omga (en ik dacht dat ik echt al tegen de grens zat haha) maar ze zijn allemaal aan het ouwehoeren en lopen elkaar de hele dag te jennen. Moet er zelf nog een beetje aan wennen, ook omdat de Engelse uitspraken me soms nog wat vreemd voorkomen en ook het accent soms voor onduidelijkheid zorgt, maar het komt in ieder geval over als een supertoffe werkomgeving! En er zit naast een grapjas ook een wat rustigere man op mijn kantoor, die afwisseling is zeer welkom haha =)

New things: nadat de grapjas-collega een heerlijke Nederlandse thee voor me gemaakt had (op aanraden van Marjolein) wilde ik de dag erna toch de uitdaging aangaan en bood ik hem aan een echte English Tea voor me te maken (ze laten de thee hier zo 30 seconden trekken en compenseren de bitterness weer met een flinke scheut melk haha!) en... volgens mij ken ik dat al, heb het idee dat m'n lieve opa en oma hun thee ook in die richting drinken! Ben benieuwd of ze dat ergens in Engeland opgepikt hebben? Heb ook pancakes geprobeerd, en warm-eten voor lunch (met chips ja, natuurlijk! Wel zonder fish dan he) maar die laatste viel niet zo heel lekker haha een after-dinner dip in de middag terwijl je op het werk zit valt bij mij niet zo goed in ieder geval. Wilde ook de Jack's potatoe proberen, maar het eetcafétje waar ik in de eerste week een beetje op verliefd geworden ben sluit al om 4:30PM dus daar moet ik volgend weekend nog maar een keertje langsgaan dan. Dan doe ik die after-dinnerdip wel in het nabij gelegenRoyal Victoria Park!

Reacties

Reacties

Yet

Johooo
Laat mij al die wonderbaarlijk karakteristieke plekjes maar zien hoor in de herfst vakantie :D
And a night in the Irish pub ofcourse...
Mama lachte zich dood om de eekhoorntjes frustratie hehe xD koppige rotbeesten ook.
Maar geniet nog van je avond ;)

Liefs

Rose

haha komt goed yetje! Hopen dat het weer dan een beetje meezit dan is het nog beter en anders duiken we gewoon de pub in inderdaad haha. Er zijn ook chocolaterietjes hihi ^^ hahaha liefs voor mams & voor jullie ook een nice evening!

Hinke

Mooi geschreven Roosje!
Kijk er nu al naar uit om langs te komen!

Kuss

Margit

Je schrijft echt leuk Rose! Het kllinkt echt super mooi en schattig:) En ik ben op dit moment aan het lezen over hoe organisaties in elkaar steken en ik denk dat je groot gelijk hebt dat het in praktijk toch compleet anders is haha! Succes deze week op stage! XX

Rose

Ahh thanks lieverds, haha sterkte met het lezen git! ik moet er toch even op terugkomen en zeggen dat ik hier de boeken wel mis, gewoon om nog even na te lezen ofzo haha nerdd nerdd.. maar tijdens m'n interviews afgelopen weken vragen mensen toch wel veel naar mijn mening enzo haha dus een beetje theorie om de boel te onderbouwen is dan ook wel lekker =P hoe gaat de master so far?

AHHH Hinkie haha je moet maar snel hier naartoe komen, lijkt me heerlijk even weer een weekendje. Lang geleden, Beyonce en Royal BeachBreak haha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!