Life is like a box of chocolates.....

Hoi jongens! Snel nog een blogje, zodat ik straks gewoon weer lekker jullie op de hoogte kan houden van wat er NU allemaal gebeurd. Oke, we gaan even terug naar 15 september, waar ik gebleven was met mijn vorige blog (inhaalsessie 2 dus).

Het daaaagelijks leven enzo

Donderdag de 15e van september was weer zo'n heerlijk lange schooldag. Op een enkele uitzondering na zit ik iedere dag (op een enkele uitzondering na haha) om 9:00 in de schoolbanken. De lessen duren met gemiddeld 80 minuten niet zo bijzonder lang, de pauze die erop volgt however wel. Zit je van half 11 tot 3 uur op je volgende college te wachten! Vaak vul ik dit op door een lange lunch met de exchange-studenten, wat toch altijd wel weer een geslaagd middagje wordt. Of ik trek er gewoon even lekker alleen op uit, zoals laatst kwam ik uit in een soort droomachtig park met zo'n tien pasgetrouwde stelletjes die samen poseerdenof elkaar fotografeerden.

Heb mezelf op een soort tribune van steen genesteld, met uitzicht op een meertje vol waterlelies en aan de andere kant een mooi uitzicht op de boulevard vol touristen en oude portugese huisjes. Aan de overkant van het meertje kon ik de casino's van de Cotai-Strip zien, zoooo kolossaal! Heerlijke middag, gewoon lekker relaxed en zo leuk om al die mensen hun ding te zien doen haha.

Deze donderdag echter niet, een flinke meeting voor Event-management stond voor me op de planning. Voor 'Event-management-Hosting an event' zijn we ingedeeld in departments, na genomineerd te zijn voor General Manager van het gehele event (WHOW!), werd ik uiteindelijk toch deel van de Marketing & Sales department. Zeeeeer leuk en we zijn echt met een supergaaf evenement bezig! ENNN nu ben je natuurlijk hélémaal nieuwschierig haha, en anders skip je dit stukkie maar eempies hoor. We gaan dus gewoon serieus een poging doen een Guiness-Record te zetten! Niet lachen, door postcards op een ENORME banner te plakken. Het evenement wordt langzaam aan steeds groter, want na contact te hebben gelegd met de Macau Tower hebben we van hun toezegging gekregen hun locatie te gebruiken voor wat sub-evenementen en de perspresentatie, op voorwaarde dat we hun 10-jarig bestaan promoten én dat we het heel groots aanpakken. De afmetingen van de banner zijn daarop vergroot en niet alleen het hoofdevenement, maar ook de subevenementen (verkoop van de postkaarten, design van de postkaarten, marketing, posters, party om studenten actief te krijgen, etc.) alles moet nu groter! Supervet, en superleuk vak.
Anyways, die meeting duurde dus 4 uur, en kan me ook niet herinneren dat ze ooit minder lang hebben geduurd. We hebben zo veel verantwoordelijkheid en zooooveel te bespreken! Bovendien moeten we zorgen dat alles wat we nodig hebben voor marketingdoeleinden ook op tijd aan de afdelingen gecomuniceerd en daaropvolgend weer verzameld wordt. Budgetten moeten worden bijgehouden, nouwja, vul het hele plaatje maar in. Niet eens zo heel boeiend allemaal, TOT je het allemaal echt mag gaan doen, en dat doen wij dus! ZO vet, zo blij dat ik dit vak gekozen heb! En ik ontmoet er ook nog allemaal leuke mensen, dus das mooi meegepakt.

Anyways, donderdag de 15e afgesloten met een heerlijk diner in een local jongerenrestaurantje. Thanks to Koen (Hollanderrr, expert in reizen en perfect voor de soms broodnodige serieuze gesprekjes en de nog meer broodnodige portie Hollands sarcasme), Irina, Cookie en Kahlen een topavond gehad. Deze meiden ken je uit mijn vorige verhaal over het Mid-Autumn Festival (ook wel: Mooncake Festival). En Koen matcht daar gewoon perfect bij haha heerlijke avond, lekker gelachen en het voelde zowaar net zo vertrouwd en makkelijk als in Hollandia.

Geen dag is hetzelfde

Ookal probeer ik nog wel eens een dagje helemaal niets te gaan doen, om gewoon eeeventjes bij te tanken op bed met wat lekkere series, tot nu toe ben ik er nog niet aan toegekomen. Iedere dag is er wel wat te doen en ik heb met zowel de exchange students als met veel locals uit verschillende klassen leuk contact. Life is like a box of chocolates! Als ik terugdenk aan wat ik de afgelopen maand allemaal heb gedaan voelt het net alsof ik hier al een jaar ben. Ongelooflijk! De meeste vrijdagen pak ik een High-Tea mee met Irina, Cookie en Kahlen (alweer ja haha!) zo ook vrijdag de 16e september. Heeeerlijk lange High-Tea gedaan, met een massive wafel-burger! (6 wafels op elkaar met ijs, fruit, chocolade, yoghurt en room ertussen! MIE goshies en ik dacht dat ik hier zou gaan afvallen hahahaAIN'T gonna happen! On the other hand was het wel weer wat meer verantwoord na m'nrondje waterreservoirdie ochtend) daarna de stad ingedoken voor wat girl-shopping~ Parfum, mooie agenda (want nee, die uit de supermarkt is niet sexy), en gewoon lekker window-shoppen.

Die vrijdag afgesloten met een gezellige Skype-date met m'n mams en zusje en een klein Rooftopparty op ons dak met topuitzicht.

Spiderkriebeldiebiebjessssss..

GROOOOOOTE grutjes, ze zijn hier ook en groter dan ooit tevoren! SPIDERSSS brr.. In groen, blauw, roze, rood, oranje en het befaamde en veel passender enge-horrorkleurtje zwart.

Ik helemaal vrolijk op weg naar het buitenzwembad op het strand van Coloane, het meest zuidelijke eilandje van Macau. Had net m'n projectgroepje van Club Management verteld dat ze me eerder moesten informeren als ze in het weekend een meeting wilden, en dat ik later wel weer even wat extra's zou doen. Mijn zwembadfeestje ging voor! Olé. De bus kwam eraan en na een dik uur stapte ik als een heus ijsklontje de bus weer uit, om spontaan te ontdooien en tot een menselijke waterval omgetoverd te worden na mijn eerste 3 stappen buiten de bus. Airco en Subtropisch klimaat worden hier op de minst subtiele manier ever gecombineerd. Anyways.

Nina en Ville even gebeld (het Finse stelletje waar ik zo min mogelijk naar kijk, wat een gelukkigheid samen! Niet dat ik ze niet aardig vind hoor, het zijn geen mainstream mensen en Ville is een topgast waar je fink mee kunt lachen en lekkere discussies mee kunt voeren en Nina is gewoon een lieve meid met een leuk eigen karakter. Het is alleen niet altijd even makkelijk om zegezellig te zien kletsen en lachen samen, en om aan het eind van een lange dag Nina tegen Ville aan te zien knuffelen in de bus. Herinnert me altijd even aan al die kleine dingetjes...) om erachter te komen hoe ik nou bij dat zwembad daar dik 200 meter onder mij kwam. Bleek dat ik alweer verkeerd gelopen was. No problemo, heb een prachtig oud Portugees dorpje gezien, waarna ik vrolijk mijn reis naar het verkoelende zwembad vervolgde.

Wat zeiden ze nou? Bushalte, klein minibordje bij de lage bosjes, trap naar beneden. Check gevonden! Huppeldehuppel huppelde ik van de trappetjes af, wat een mooi oud trappetje. En wat romantisch, het zonlicht dat tussen het dichte bladerdak van de laaghangende struiken glinsterde. Tralalalaaaa.... SHITTTTTTTT WHAT?! Na meteen 3 meter achteruit te zijn gesprongen drong het pas echt tot me door. Was ik bijna met m'n happy naieve koppie in het web van een prachtige blauw-roze-zwarte spin gelopen. Oke. Daar zat ie dan, m'n grootste angst. Hier moest ik even met meneer spin over gaan praten, want anders zou ik zoo zwaar in paniek raken -ik was halverwege de lange trap, en waarschijnlijk zaten er nog zo'n 300 op de treden waar ik net langs was gelopen-.

'haaaaaaaaai lief, lief, LIEF spinnetje, wat ben jij mooi.. Hoe kan dat nou he, zo blauw en ook nog roze. Zou zwart je niet beter staan? Dan ziet iedereen gewoon meteen dat je een dodelijk monster bent, dit vind ik eignelijk niet zo eerlijk, nu doe je net alsof je een happy spider bent. Of ben je dat ook? Zouden we misschien een dealtje kunnen sluiten? Ik ga naar het zwembad, als ik er langs mag zonder dat je me bijt, aanraakt, aanloert met je vieze 8 ogen of een van je draadjes naar me spuugt zodat je mee kunt liften, laat ik je web heel en jou in leven.'

Volgens mij zag meneer spin daar wel wat in. Hij bleef in ieder geval braaf zitten waar die zat, zonder ook maar een poot te verroeren, en wie zwijgt stemt toe dus daar ging ik dan. Na voorzichtig heen en weer te hebben gelopen om het zonlicht op alle stukjes spinneweb te laten schijnen bleek dat ik echt gewoon onder de spin door moest. SHIT haha!
Na nog 5 minuten de situatie te hebben geanalyseerd bedacht ik me ineens dat die 300 spinnen die ik net was gepasseerd, waarschijnlijk ondertussen al veel te lang de kans hadden gehad naar me te kijken en te besluiten dat ik misschien toch best wel een lekker mensenhapje ben. Als een SPEER vloog ik onder het web door en terwijl ik m'n hoofd panisch ronddraaide om maar geen spin te missen rende ik als een gek de trappen af. EN TOEN....

WATER! De spinnen was ik alweer vergeten (tot de terugweg kwam dan, en iedereen nu toch echt ook zelf kon zien dat ik niet had gelogen, echt een wereldwonder dat niemand zo'n masterweb is ingelopen! Want, zo'n spinneweb is dus echt zo breed als het hele pad (2 meter, en ook makkelijk 2 meter hoog) Anyways, een heeeerlijke middag bij het zwembad gehad, lekker verbrand ook (eindelijk geen extreme bleekscheet meer, maar voor de volgende keer toch maar zonnebrand gekocht. Ben nog nooit zo verbrand geweest. De halve fles Dove-bodylotion heeft ervoor gezorgd dat ik geen verschilferende kreeft - fase heb hoeven doormaken.)

Partyparty!!

Die avond vierden we Olivia's bday, Een Koreaans meisje waar ik in het begin heel veel mee kletste. Wederom heerlijk gegeten bij een jongeren-keten, waarop we met een klein (en later wat grotere) groep een lovely huisfeest hadden. De hoela-hoep van Nicole heeft me echt addicted gemaakt, niets kleine-kindjes hobby! Een echte sport, en nog superleuk ook. Weet ik ook eindelijk een x wat ik wil voor m'n verjaardag hoor, ben ik niet in Nederland om het met jullie te vieren! Bij deze: voor alle lieve mensen die mij na terugkomst nog een verjaardagscadeautje willen geven: een échte hoelahoep por favor! Nog meer lekkere snacks gehad (crackertjes met roomkaas, mij kon je wegdragen van geluk!) en bubbelblazen haha. Daarna toch maar op pad gegaan voor het serieuze partyplan van die avond: Nicole is de oostenrijkse meid die ik al eerder genoemd heb. Als je haar ontmoet zou je haar meteen in het hokje 'hippie' stoppen, ze legt heel makkelijk contact met mensen en kan ergens helemaal in opgaan zonder over de gevaren na te denken. Ik dacht dat ze altijd zomaar alles voor elkaar krijgt, zoals ook de vrijkaartjes voor de hele groep voor 'Lotus' een van de duurste clubs in Macau waar je normaal gesproken zo'n €35,- voor betaald. Zo is het echter niet, ze vraagt mensen gewoon of ze gratis heen mag haha! Zelfs als ze zich nog geen 10 minuten geleden heeft voorgesteld, waar ik een beetje van schrok, maargoed wat wil je nog meer! Wat een management-skills haha. Ik ga dat misschien toch ook maar eens toepassen. Al blijkt wel dat de tegenpartij er vaak wat voor terugverwacht - en dan is het snel over met de lol.

Anyways, wij met de hele groep naar Lotus! Wát een club, het was nog erg rustig toen wij binnenkwamen, maar toen het feest eenmaal losbarste was het toch wel een hele ervaring, heel apparte mensen in rare neonpakjes, halfblote mannenbuiken met buiksnorren en natuurlijk de danseressen die hier (verbazingwekkend) minder naakt zijn dan in D2, de goedkopere club waar we voorheen heengingen.

Leuke avond, maar rond een uur of3 toch echt al heeelemaal kapot, de week was lang en druk dus na nog een laatste groepdansje zijn we er toch maar vandoor gegaan (nog even een pitstop bij de Mc.Donalds natuurlijk, maar goed dat ik geen vlees eet anders zou het helemaal niets meer worden met mijn 'ik word gezond in China'-plannen.)

American Pie

Wednesday the 21stof Septemberrrr was taartbakdag! Gezellig met Emily een rondje rond het waterreservoir gedaan, waarna ik zelf gewoon nog een rondje heb gedaan! YEAH m'n 2e rondje eindelijk ook kunnen doen! Ik kom er wel. (De volgende dag wel gi-gan-tische spierpijn maar dat terzijde) Daarna afgesproken om boodschappen te gaan doen. Op ons boodschappenlijstje stond alles voor een goddelijke verjaardagstaart, fruit en natuurlijk KAAS want: Koen werd donderdag 21! Om precies 0.00 zou dat gevierd worden met een Rooftopparty.

Na onze masterboodschappen heb ik Emily geholpen haar eerste taart ooit te bakken (ben je ook even 22 ofzo haha!). Enorm veel lol gehad en lekker salsamoves geoefend in de keuken. Toen de taart in de oven stond even eten gehaald (wederom heerlijk! haha) bij 2 restaurantjes op de hoek van haar appartement. Tijdens het eten kwam Eve ons ook joinen. Zowel Eve als Emily zijn buddy's voor de exchange studenten, Emily is een heel lief en net maar outgoing meisje terwijl Eve echt haar woordje klaar heeft en veel ouwehoert. (Ze is naar Groningen geweest voor een halfjaar studie, heb soms het idee dat wij haar een beetje verpest hebben haha.... Je merkt echt dat ze het Groningerstudentenleven heeft gekend namelijk!)

Anyways, gezellige avond gehad daar en snel naar huis om me nog even om te kleden enzo. Met taart en al kwamen Eve, Emily en Nicole nog even bij mij om de kaarsjes in de taart te prikken. Trap af trap op en we stonden bij Koen voor de deur, snel de kaarsjes aangestoken en al zingend het dak opgelopen, wat een succes! Vooral de kaas dan natuurlijk haha =P de taart was heerlijk en we konden hem zelfs met iedereen delen. Top!

Om 0.00 voor Koen gezongen en een halfuurtje later de spullen gepakt om richting club 'Cubic'in de'City of Dreams' te gaan. Omdat er telkens maar 4 in een taxi kunnen moesten we opsplitsen, no problemo tot bleek dat de rest club Cubic niet inkwam! Het was daar echter zoooo leuk, toffe muziek, vriendelijk personeel (die je dus ook echt met een buiging en handgebaar de club inbegeleid) en gratis drankjes voor de ladies: wij moesten gewoon nog even blijven. De rest ging naar 'Bellini'in de 'Venetian', voor ons nog meer reden om gewoon nog heel even te blijven, ben zelf nog niet in de Bellini geweest maar weet nu al dat Cubic vetter is dan Bellini.

GOEDE KEUS! De 2 meisjes waar wij de taxi mee hadden gedeeld gingen na bijna een uur weer naar huis en ik bleef achter met Emily. Heeerlijk gedanst, gekke mensen ontmoet en ze vervolgens weer gedumpt. We hebben vriendjes gemaakt met de deurwaarders, die ons na de 6e x in en uit al herkenden, en we dus als echte 'VIPS' meteen door mochten lopen zonder de grondige check. Superveel lol gehad met de dames die de toiletten moesten schoonmaken en samen gedanst op de muziek die uit de club galmde, om vervolgens weer terug te gaan voor nog zo'n heerlijke gratis cocktail. Ik heb niet genoeg woorden om deze avond uit te leggen maar ik zal het nooit meer vergeten! Just go with the flow, meet new people and live the music!

Salsaaaa

Oke nu wordt het wel heel ernstig, ik lijk net een feestbeest! 3 feestjes binnen 1 week? Yes. In Macau kan het. Maar dit was dan ook de eerste week waarin ik zoveel heb gefeest. Vrijdag de 23e was het tijd voor de salsaparty waar ik en Eve ons al dik een week op aan het verheugen waren. We wilden de salsa dansen zoals in GRONINGEN!

En toen ineens liep Eve langs een pamflet voor dit feest, in een klein barretje achterin een straatje op weg naar het plekje aan het water waar ik de week ervoor nog heerlijk naar de mensen op de boulevard heb zitten kijken. Samen met Nicole, Nina, Eve, Emily en ikke dus de salsabar in. WHOJ, nobody dancing, slechte geluidsboxen en alles. Toch maar even aangeschoven bij een loungebank met een groepje dat er wel gezellig uitzag. Bleken het artiesten bij de 'Zaia' show van het Cirque Du Soleil in Macau te zijn!

Al snel stond een van de mannen op, een mexicaans type met lang haar en een prachtige blonde vrouw die eruitzag alsof ze zo uit de trapeze gesprongen was. Samen begonnen ze de salsa te dansen en trokken ze de man die naast me zat op de dansvloer voor een lesje. Die sleurde mij weer mee, dus binnen no-time kreeg ik een salsales van 2 toppers. Allemaal nieuwe dingen geleerd - niet van de eerste danspartner trouwens want we bakten er niet veel van, waar we dan wel weer heel hard om konden lachen gelukkig - maar wel van de leraar waar ik later even een dansje mee mocht doen! Een nummer gehad waarop ik compleet vergat na te denken, en dan geniet je het meest natuurlijk. Heeerlijk om weer even de salsa te dansen, en het ging heel goed met m'n rug, dus heb zwaaaaar de neiging om in ieder geval weer de salsa te gaan dansen als ik terug ben en maybe later UDC weer op te pakken =) HEERLIJK! Zelfs nog even met een dikke Filipijn gedanst hahaha dat was echt geweldig! Hij kon heel goed leiden, en alle mannen hielden keurig netjes afstand (waren ook allemaal getrouwd) dus gewoon een topavond! Ik was dan ook een van de weinigen die het jammer vond om weg te gaan haha =P maar Emily was echt kapot en op een kortdansje voorEve en een heerlijke improvisatie-gowiththeflow-dans voor Nicolena had eigenlijk niemand echt gedanst die avond. Dus gingen we maar weer naar huis. Heerlijke avond gehad, in het meest geweldige saaie kroegje op Taipa.

Goodbye is the hardest part haha!

Okeeeeeeee lieve mensjes! Haha ik vind het wel weer mooi geweest. Verslag van het einde van m'n weekje komt later nog, en dan ga ik nu eindelijk even tijd maken voor het kijken van een van de series die m'n lieve mannetje op m'n laptop heeft gezet. EINDELIJK! Even een chillmiddagje, straks lekker chinese kool met rijst maken en ik ben gelukkig =) Hoop weer een paar reacties van jullie te krijgen, das superleuk namelijk! haha =D Heel veel liefss

Mathilde

Who Rose, dit had ik nog niet allemaal meegekregen. Dat spiderverhaal vond ik echt kreepie.
Jij hebt echt een top weekie gehad, geen wonder dat je moe was toen ik je laatst sprak. en dat event dat lijkt mij spannend om te doen. ben heel erg benieuwd hoe dat afloopt. houd me op de hoogte!

Marloes

Heeee Rosie,

Wat weer een super verhaal! vind het zo leuk om het allemaal te lezen.. echt super leuke dingen maak je mee:D! Ben wel een beetje jaloers hoor, zoiets durf ik niet haha! Ik vind het leuk om je foto;s op fb te zien! Echt super nice.. gewoon mee door gaan:D! Heeeeeel veeeeeel plezier nog met alle feestjes/school/new friends/food haha! xxxxx

Nikki

Ik wil nog meer verhaaltjes van je lezen Rose! Het enige wat ik aldoor denk is: waaauw wat gaaf! Ik wacht op je next story. XOXO