There may be rainy days

NOOOOOOOO it's raining! What happened to my little Macau 'subtropisch' paradise? Snik! En dat is eigenlijk een beetjede gedachte die al bijna anderhalf week m'n koppie manipuleert.
Een van de dingen die je als doorgewinterde reiziger in de wording ooit meegemaakt moet hebben is het ziek worden in een vreemd land, check.

Zondagnacht schrok ik wakker van een unglaublich ongezellig gevoel in m'n buik,maandag was het vakantie en dinsdag ben ik naar de spoedeisende hulp gekidnapt door school - Mijn contactpersoon Oriana had mijn 'ik voel me niet zo lekker'-mailtje doorgestuurd naar verschillende mensen, waarop een spoedoverleg volgde en studentencouncelor Kylie geïnformeerd werd die op haar beurt een taxi belde en mij informeerde dat ik naar het ziekenhuis moest.- waar ik braaf heb meegedaan aan onderzoek na onderzoek, waarna ze me aan een infuus koppelden omdat ze bang waren dat ik zou uitdrogen (voor hen die van fijne details houden: aangezien ik zo'n 7 tot 10 x perdag naar de wc rende) en zodat ik mooi nuttig de tijd kon besteden terwijl ik wachtte op de uitslagen van de onderzoeken - godzijdank geen acute blindedarmontsteking, maar ze waren bang dat ik een blindedarmontsteking aan het ontwikkelen was en of ik niet daar wilde blijven ter observatie: No graciasss! Ik was zelf nooit naar het ziekenhuis gegaan voor een beetje buikpijn en diarree en ik had het idee dat ik daar eerder zieker dan beter zou worden. Bovendien woon ik op nog geen 10 minuten afstand en mocht het wel een blindedarmontsteking worden dan zou ik zo in het ziekenhuis kunnen zijn. Dus dik 5 uur later weer op weg naar huis met een tas vol medicijnen.

Donderdag ziekenbezoek gehad van mijn buddy Mozel, mét fruitmandje haha zo lief! En ze maakte zich helemaal zorgen, bleek dat Oriana haar de mail had doorgestuurd waarin ik aangaf dat ik me niet lekker voelde, en Mozel wist gewoon van niets - ik heb niet echt de neiging om iedereen te gaan bellen voor medelijden of hulp als ik ziek ben, zo ook Mozel niet haha in vervolg wel doen dus, dat arme kind was helemaal ongerust over me -

Vrijdag wederom naar het ziekenhuis, voor checkup en nieuwe medicatie - ik zei dat ik niet meer naar de spoedeisende hulp wilde, als het echt spoed zou zijn konden ze me best van de ene afdeling in het ziekenhuis naar de spoedeisende hulp doorsturen. Ze maakten me veel te bang daar bij die spoedeisende hulp haha en I don't like people panicking over me=P- dus ik weer contact opgenomen met Kylie, die een taxi voor me regelde en een telefoonafspraak maakte zodat ik niet zo lang hoefde te wachten. Eenmaal daar antibiotica meegekregen en weer een nieuwe tas vol medicijnen - die ik vervolgens weer gezellig tijdens een skype-date met mams helemaal op het internet ging uitpluizen voor ik ze innam haha -. Die avond ging het meteen al beter, lang leve antibiotica!


Helaas was de antibiotica maar voor 2 dagen, en omdat ik me al zoveel beter voelde heb ik het maar zo gelaten en heb ik zondag alleen nog de restjes van andere medicijnen ingenomen. Zondagavond hadden Eve, Emily, Anne, Koen en Armin een beterschapsdinertje voor me georganiseerd, om te laten weten dat ze er voor me waren enzo, superlief! Net toen ik naar de winkel ging om water te halen kwam ik ze tegen, en ben ik uiteindelijk meegegaan naar Eve en Emily's appartement. Heb bij deze Koen even benoemd tot mijn 'mama in China' omdat hij zo bezorgd is en met supergoede tips komt, waardoor ik me even wat minder zorgen hoefde te maken. Heerlijke Lasagna gegeten, al was het niet veel en eindelijk kon ik het een beetje binnenhouden! Beetje een bummer dat ik de hele tijd supermisselijk was en buikpijn had....Maandag dus toch maar weer naar het ziekenhuis gegaan en een nieuwe antibioticakuur van 3 dagen meegekregen + nog zo'n fijn zakje met medicijnen.

Op dit moment gaat het allemaal wel, heb buikpijn en ben misselijk, maar in verhouding tot waar ik begonnen ben gaat het nu goed. Straks gaat Armin een Spanish-Veggie-soupie voor me maken, volgens geheim recept van zijn moeder haha, dus helaas moet ik de hutspot die ik vandaag gepland had nog even laten staan - misschien maar goed ook, even rustig beginnen weer want gister viel de rijst helemaal niet lekker. En daarna maar weer vroeg op bed - ik ben gigantisch suf en loom van die medicijnen, wordt er een beetje moedeloos van eigenlijk =( wat een dip-blogje he! Moet ook kunnen, zo af en toe haha en ik was al zo lang van plan om weer een blog te schrijven! Want voordat ik ziek werd is er natuurlijk nog een hele week vol leuke dingen geweest waarover ik nog helemaal niets heb geschreven! Die houden jullie tegoed van me, want mijn half-depri mood van de afgelopen dagen zou een verslag van al die leuke belevenissen niet ten goede komen.

Ben stiekem plannetjes aan het smeden om morgen toch even een lesje mee te pakken - even zien hoe het gaat, wilde eigenlijk maandag al weer beginnen want soms haalt een beetje ritme je weer uit zo'n ziektesleur, ben achteraf errrug blij dat ik ipv naar de les naar het ziekenhuis gegaan ben though, ik ben echt nog niet beter - en als het niet gaat, dan pak ik meteen zo'n geweldige taxi van €2,- naar het ziekenhuis voor mijn zoveelste ziektebriefje en waarschijnlijk een nieuwe dosis medicijnen. OLE! Boe-hoe, niet precies wat ik in gedachten had om de helft van mijn verblijf in Macau te vieren, maar life's life en het gaat niet altijd zoals je wilt dus ik probeer maar positief te blijven zoals mijn Facebook-status al zei:

. . . Depressing rain in Macau, at least there's no reason to be dreaming about going outside to live life so I've officially got good reasons for being sick now :') - but YAY me got potatoes and carrots (HUTSPOT!) and water again, and I feel completely part of nature after my refreshing natural shower @ totally unnessecary optimism, my new strategy for getting better :)

Straks lekker eten bij Armin en Kris, en waarschijnlijk komen Anne en Madlen ook nog wel eempies kijken - heb ik mijn sociale portie voor vandaag ook weer binnen. Komttt goeeedd =)
DUSS haha nu hoop ik stiekem wel op een paar leuke berichtjes van jullie over wat er in Hollanda allemaal gaande is, I need stories, details enzo! hihi =D LIEFS!

PSJE: foto's zijn geupdate! En vanaf nu ga ik de lijst ook een beetje bijhouden (hier ipv op facebook waarschijnlijk)

#Now Playing (my playlist for the last couple of days haha):

* Mercedes Sosa- Kyrie
* Yiruma
* Solomon Burke - Try a little tenderness
* Chet Baker
* Diana Krall
*The low anthem - 'Charlie Darwin'
*
Justin Nozuka
* Adele
* John Mayer - Battle Studies
* Waylon - Wicked Ways
* Eddie Vedder (Into the wild)
* B.O.B.
* Armin van Buuren- Mirage
* Melanie Fiona

Reacties

Reacties

floor

hey meissie,
hopelijk gaat het snel weer beter want das niet leuk als je zonder je fam bent en in een vreemd land! Gelukkig heb je wel lieve vriendjes en vriendinnetjes én kan je later vertellen dat je écht alle plekken hebt gezien van Macau, incl. ziekenhuis:)
beterschapjes! kus

Marloes

Rossieeeee, wat kut man! Is echt niet leuk dat je je daarniet lekker voelt.. hopelijk ben je snel van je buikpijn af want ik weet hoe vervelend dat kan zijn:(! Ik ben benieuwd naar je leuke verhalen en dingen die je hebt meegemaakt en naar je nieuwe pics? Heel veel beterschappies & eetsmakelijk vanavond haha ! Kusssie

mathilde

Héé Rose, toch nog een blog geschreven. Heel veel beterschap van Cor gewenst. Ik hoop dat het vanaf morgen weer helemaal berg opwaarts gaat, je hebt alweer lang genoeg in het dalletje gezeten. Ik spreek je gauw.....

Mia

Straks weer terug in Nederland is jouw buikpijn vast snel weer over,misschien een beetje ,,heimwee,,Goed van je,dat je stteds weer een nieu begin maakt,dezelfde achternaam he,ha ha liefs

Mia

kijk niet naar de schrijffoutjes,ben net wakker.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!